ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lantmäteriets historiska stadskartor (CD)  (läst 518 gånger)

2020-10-10, 23:15
läst 518 gånger

Utloggad Harald Nordius

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 838
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 10:07
    • Visa profil
Jag köpte för många år sedan en CD med historiska stadskartor från Lantmäteriet. Naturligtvis har de hittat ett filformat (fpx) som nästan inga program stöder. Det var en läsare med på skivan, men den gick inte att installera i Windows 10. Som tur var hade jag kvar min gamla Xp-dator där jag hade installerat den. Dock skulle jag vilja se dem på den dator jag använder dagligen. Först hittade jag ett program som heter Konvertor som skulle kunna konvertera till jpeg. Icke, det blev ingen fil i målkatalogen. Så hittade jag ett program som heter IrfanView där man skulle kunna öppna filerna. Det kunde man inte. Så hittade jag en konverteringstjänst online. Den gick också bet. Är det någon som har lyckats öppna eller konvertera filerna i Windows 10?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna