ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Danska Släktledet  (läst 524 gånger)

2020-09-22, 19:46
läst 524 gånger

Utloggad John Gatu

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 57
  • Senast inloggad: 2022-01-07, 19:57
    • Visa profil
Hej!
Tack så mycket för tipset!trädet mitt ligger nu helt dolt,man får respektera reglerna!
Jag förstår att det är jättesvårt att hitta i nutid!
Vi i släkten är så tacksamma och glada för allt du har gjort redan  ska du veta!
Vet du någon som är bra på att hitta släkt i Tyskland?Beatas 2st äldre bröder Carl Johan Jönsson f.1851 och Jöns Peter Jönsson f.1854 emigrerade till Hamburg Tyskland 1869.Det enda vi sedan vet är att en av brödernas son?sonson bodde på Leinpfaden 3 i Hamburg en lång period innan och efter 2:a VK och att de hade en dotter som hette Helga som  var i livet på 70-talet men ej fick barn.Jag vet att dom hette Jönsson även då och tror pappan hette Carl? och modern Clara?
Men vi har sedan ingen aning om båda bröderna fick familj och om det finns efterlevandr kvar där?
Om du vet någon tyskexpert tipsa mig gärna då?
Tusen Tack för allt!
Mvh John😀

2020-12-17, 22:12
Svar #1

Utloggad Niels Just Rasmussen

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1142
  • Senast inloggad: 2024-03-25, 14:18
    • Visa profil
Hej!
Tack så mycket för tipset!trädet mitt ligger nu helt dolt,man får respektera reglerna!
Jag förstår att det är jättesvårt att hitta i nutid!
Vi i släkten är så tacksamma och glada för allt du har gjort redan  ska du veta!
Vet du någon som är bra på att hitta släkt i Tyskland?Beatas 2st äldre bröder Carl Johan Jönsson f.1851 och Jöns Peter Jönsson f.1854 emigrerade till Hamburg Tyskland 1869.Det enda vi sedan vet är att en av brödernas son?sonson bodde på Leinpfaden 3 i Hamburg en lång period innan och efter 2:a VK och att de hade en dotter som hette Helga som  var i livet på 70-talet men ej fick barn.Jag vet att dom hette Jönsson även då och tror pappan hette Carl? och modern Clara?
Men vi har sedan ingen aning om båda bröderna fick familj och om det finns efterlevandr kvar där?
Om du vet någon tyskexpert tipsa mig gärna då?
Tusen Tack för allt!
Mvh John😀

Hej John.

For at forske i Tyskland kræver det nok et betalingssite.
Kilde: https://www.archion.de/

Desværre er jeg ikke medlem, så har ikke ekspertise i at bruge det.

mvh
Niels 

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna