ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sven Larsson vid Hula  (läst 351 gånger)

2020-09-20, 11:07
läst 351 gånger

Utloggad Christer Florman

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 104
  • Senast inloggad: 2021-05-22, 16:28
    • Visa profil
Hej, jag undrar om det är någon som härstammar från Sven Larsson född 11/1 1806 i Gärdserum död 10/4 1861 på Hula, Ukna. Han var gift med Maria Charlotta Magnusdotter född i Ukna 18/7 1819 och död vid Hula, Ukna 25/8 1871. I Ukna AI:12 sid 114 finns familjen, samt min ana, pigan Anna Fredrika Bengtsdotter som flyttats från sid 115 där tjänstefolket listades till sidan med familjemedlemmar. Det finns ett blyertskryss vid hennes namn samt vid familjens son Anders Magnus Svensson. Anna Fredrika föder 1876 oäkta dottern Maria Charlotta som blev min farmor. Anders Magnus gifte sig sedan, men fick i det äktenskapet inga barn. Jag är därför intresserad av ev DNA-samband mellan mig och ättlingar till ovanstående Sven Larsson och Maria Charlotta Magnusdotter.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna