ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vallonsläkten  (läst 387 gånger)

2020-09-19, 09:49
läst 387 gånger

Utloggad Gunilla Gregnert

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 557
  • Senast inloggad: 2024-03-15, 16:11
    • Visa profil
Jag forskar på mina rötter inom Vallonsläkter bl a i Österlövsta, Morkarla och Österby Bruk i Film

Nu undrar jag om någon känner till om Vallonskivan, Smedsskivan och Kjell Lindbloms böcker Nordisk Vallongenealogi kompletterar varandra, är samstämmiga eller i konflikt?

Försöker få fram fakta och söker på nätet och hittar en massa olika släktsidor som inte känns helt korrekta, trots att de hänvisar bl a till Smedsskivan och Vallonskivan och andra forskare.
 
Jag reviderar helt vilt i mina anteckningar efter att fått låna Kjell Lindbloms böcker.

Men frågan är om jag även skall kontrollera Vallon- och Smedsskivan för ytterligare information?

Förstår ju att något är fel när jag har en far och en son födda samma år, en hustru gift tre gånger med samma man (?) och en hustru som är gift 2 gånger med barn i båda äktenskapen där barn i äktenskap 2 är födda innan make 1 är död.

Gäller bara att hitta "facit" så allt blir rätt.

Tacksam för lite klargörande
Gunilla Gregnert





Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna