ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Margta Persdotter, född år 1733 i Ockelbo  (läst 292 gånger)

2020-09-18, 13:08
läst 292 gånger

Utloggad Christian Juliusson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 859
  • Senast inloggad: 2024-03-06, 00:41
    • Visa profil

Finns det någon vänlig själ med inblick i bygden och/eller med tillgång till CD-skivan "Ockelbor" som skulle kunna hjälpa mig i jakten på min ana Margta Persdotter, född år 1733 i Ockelbo (källa: SVAR bild-id C0031087_00018)?


Det jag vet är att hon gifte sig med en Anders Andersson, född år 1734 i Ovanåker, och med honom fick barnen Per Andersson (född 1756-09-30), Catharina Andersdotter (född 1758), Margareta Andersdotter (född 1763), Jan Andersson (min ana, född 1766-07-07), Anna Andersdotter (född 1770) och Stina Andersdotter (född 1773).


Den sistnämnda var född i Björklinge socken, dit familjen flyttade år 1773. Övriga barn torde vara födda i Ockelbo, och rimligen var makarna också gifta där eftersom det var Margta Persdotters hemsocken.


Det vore fantastiskt att få ytterligare uppgifter och ledtrådar om dessa personer, även om källäget som bekant inte är särskilt lovande...


Med tacksamma och förhoppningsfulla hälsningar,


Christian Juliusson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna