ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Försöker hitta valloner  (läst 392 gånger)

2020-09-12, 18:15
läst 392 gånger

Utloggad Krister Werner

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 213
  • Senast inloggad: 2024-04-11, 08:49
    • Visa profil
I min släkt sägs vi ha Vallonskt påbrå, det har jag hört sedan jag var liten. Nu är de borta som skulle kunnat förtydliga detta tyvärr.

Följer jag den grenen av släkten där detta skall finnas landar jag i Gusum. Det verkar ju ganska rätt. Jag fastnar dock och kommer inte längre än till en tjej som föds 2 mars 1767 på Mellanbruket med namnet Eva Lisa. Ringarum (E) C:4 (1722-1864) Bild 72 / sid 135 (AID: v39856.b72.s135, NAD: SE/VALA/00304)

Pappan är trädgårdsmästaren vid Mellanbruket Petter Nilsson Wiklander, född 1711 död 27 maj 1770 vid Mellanbruket. Mamma heter Maija Andersdotter och kallar sig änka Wiklander efter Petters död när hon lever kvar på bruket.

Har någon tips på hur jag kommer vidare från denna Petter Wiklander född 1711 eller hustrun Maija? Kan det vara denna tråd som leder till Vallonerna i min släkt?

Tacksam för hjälp!

Mvh/Krister

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna