ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sökbara register för konfirmation?  (läst 681 gånger)

2020-09-02, 23:01
läst 681 gånger

Utloggad Christina Fagerberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 301
  • Senast inloggad: 2023-03-03, 01:16
    • Visa profil
Jag har flera i släkten som jag inte vet var och exakt när de var konfirmerade. Både där personen är känd och jag vet ungefär var (Öland) och när (två somrar att välja på, runt 1958) och sådana där jag vet mycket mindre (ett av barnen i en familj konfirmerade sig någonstans på Öland (där de inte bodde) någon gång runt 1870-80). Finns det något sökbart samlat register för denna typ av information - eller ligger allt ute på respektive församling?

2020-09-03, 09:44
Svar #1

Utloggad Sören Axelsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 82
  • Senast inloggad: 2024-02-09, 15:26
    • Visa profil
Konfirmation hittar du i D: böckerna som finns scannade. Jag tror att Riksarkivet har flest. Hos en del församlingar ligger konfirationen i andra böcker. AD listar dessa böcker under volymer.
Sören Axelsson

2020-09-03, 11:27
Svar #2

Utloggad Kalle Birgersson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5116
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 17:32
    • Visa profil
Men något samlat, sökbart register för alla konfirmationer har jag aldrig sett. Det kommer säkert i framtiden, efter att alla födslar, begravningar och vigslar är färdigregistrerade.

2020-09-16, 21:40
Svar #3

Utloggad Christina Fagerberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 301
  • Senast inloggad: 2023-03-03, 01:16
    • Visa profil
Tack för svaren! Gissar att jag helt enkelt får sätta mig ned och bläddra igenom många socknars kyrkoböcker :)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna