ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Jag är dödförklarad på MyHeritage!  (läst 689 gånger)

2020-09-02, 08:02
läst 689 gånger

Utloggad Roy Ernered

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 435
  • Senast inloggad: 2024-03-21, 08:18
    • Visa profil
    • www.roye.se
Igår (1/9) fick jag mail från MH att man hittat ny "smart match" åt mig. Den handlade om mig själv.         
Jag klickar mig fram till hemsidan ifråga, där familjevyn har försett mig med ett svart band över ena hörnet. Profilen förklarar att jag är avliden.
När jag ringer personen som registrerat mig blir hon helt förfärad för hon vet att jag lever och har inte skrivit in något annat. Hon tar fram samma vy som jag har på min skärm och där ser hon mig men utan band. Nu levande ska inte finnas där och medan vi samtalar dyker bandet efter några minuter upp också på hennes skärm.                   
Hur får vi bort felet? MyHeritages support fungerar bara för betalande medlemmar.      Och hur många har fått denna "smarta match"??
[size=78%] [/size]


2020-09-02, 10:43
Svar #1

Utloggad Ulla Lundell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2319
  • Senast inloggad: 2024-03-27, 10:05
    • Visa profil
Hej Roy


Hade själv funderat på att lägga ut lite av min släkt på MyHerritage men efter det du skrev så tappade jag helt lusten och intresset till det. Hoppas att du och andra får hjälp till att fixa till detta problem som man ser kan ställa till det ordentligt.


Ulla

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna