ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: DNA-test, vissa hemman i Ransäter  (läst 677 gånger)

2020-08-29, 13:27
läst 677 gånger

Utloggad Marcus Boman

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1264
  • Senast inloggad: 2024-04-16, 19:44
    • Visa profil

Om du eller nära anhörig, helst äldre, har många förfäder/förmödrar från nedannämnda hemman i Ransäters församling, så kan jag bekosta och skicka er ett DNA-test (Family Finder, FTDNA) gratis mot att jag får bli kontots administratör. Om ni vill ha inloggningsuppgifterna får ni givetvis detta. Om den DNA-testade eller dess ättlingar senare skulle vilja ta bort kontot så görs detta självklart. Om intresse finns skicka mig gärna ett meddelande.


Bengtsbol
Gersby
Gersheden
Hedås
Jonsbol
Munkerud
Norra Stensdalen
Södra Åmberg
Tjärne
Uddersrud


(Vissa av de nämnda hemmanen ligger i Munkfors församling men låg tidigare i dåvarande Ransäters församling).


Mvh
Marcus

2020-08-30, 09:40
Svar #1

Utloggad Gunnar Jonsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2177
  • Senast inloggad: 2024-03-23, 13:34
  • Gunnar Jonsson, Säffle
    • Visa profil
Jag har förfäder födda i Bengtsbol, Gersheden, Hedås, Jonsbol, Munkerud, S Åmberg och Tjärne. Har dock inte fått någon DNA-träff på dig.

2022-12-15, 11:21
Svar #2

Utloggad Nils Peter Anders Ekdahl

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 17
  • Senast inloggad: 2024-04-03, 12:32
    • Visa profil
Hej Gunnar,

Jag såg ditt inlägg. Jag har en släkttråd till Gerdshede( den löper ner till 1657). Men jag undrar över en filur
som gifter in sig där, Olof Sonesson f.1784. Är det någon som du har i ditt släktträd eller känner någon som vet något om torparparet?

Mvh
Peter

2022-12-16, 12:41
Svar #3

Utloggad Gunnar Jonsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2177
  • Senast inloggad: 2024-03-23, 13:34
  • Gunnar Jonsson, Säffle
    • Visa profil
Nej det var ingen som var bekant.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna