ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Släktbok Gideå-Trehörningsjö  (läst 586 gånger)

2020-08-26, 19:29
läst 586 gånger

Utloggad Björn Pilström

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 27
  • Senast inloggad: 2023-04-13, 17:08
    • Visa profil
Hej!

Per Sundin skrev i ett inlägg för nu över 15 år sedan att Kjell Norenius jobbade med en släktbok över Gideå och Tre-sjö. Jag har sett att Kjell nu är gången ur tiden så jag undrar ifall någon vet om han någonsin gick i mål med detta projekt? Om inte så undras ifall någon tagit upp detta och tagit över stafettpinnen? Vore synd om det redan nedlagda arbetet går om intet.

2020-08-26, 21:22
Svar #1

Utloggad Hans Nygren

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 8
  • Senast inloggad: 2020-11-30, 21:04
    • Visa profil
Hej Kjell Noreus arbete finns bevarat men det är arvingarna efter honom som äger det. Jag är aktiv i Nolaskogs Hembyggd och släktforskarförening vår hemsida är hsn.nu
Där hittar du vad vi har gjort som omfattar Nolaskogs församlingar, vi har de på CD/Skiva eller USB-minne

2020-08-26, 21:32
Svar #2

Utloggad Björn Pilström

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 27
  • Senast inloggad: 2023-04-13, 17:08
    • Visa profil
Tack Hans, "problemet" är ju just glappet för byarna inom Gideå och Tre-sjö under "Arnästiden", d.v.s. det som inte täcks av Släkter och Gårdar i Arnäs. Det hade ju varit bra om någon hade arbetat sig igenom och strukturerat materialet från kyrkböcker, mantalslängder och jordeböcker till äldsta tid även för de byar som faller utanför Teos och Pers bok. Hur mycket av detta täcks i ert "Arnäskomplement" på CD/USB?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna