ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Nu levande personer  (läst 818 gånger)

2020-08-23, 23:07
läst 818 gånger

Utloggad Ola Larsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 181
  • Senast inloggad: 2022-12-23, 10:04
    • Visa profil
För att fullborda min forskning kring en viss släkt vill jag veta vilka barn vissa nu levande personer har. Hur kan jag ta reda på det? Jag saknar personnummer. Och jag förstår att Facebook kan vara användbart men det är inte det jag frågar om utan snarare om man kan gå via Skatteverket eller dylikt. För en person har jag personnummer vilket aäkert underlättar.

2020-08-24, 14:04
Svar #1

Utloggad Calle Lindström

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1951
  • Senast inloggad: 2024-04-19, 21:37
    • Visa profil
Hejsan, det gäller ju vilken tid vi pratar om, dvs har små barn nu eller barn födda tidigare. Du har ju folkräkningarna, senast finns ju Sveriges befolkning 1990. Sedan har du ju "Ratsit", vilka har uppgifter tagna från folkbokföringen. Här finns personer med från ca 18 års ålder, om personen inte har skyddad identitet. Detta som förslag.
Skatteverket ska ha, hade i varje fall tidigare, på sitt kontor en s.k. "allmänhetens dator" där man fritt kan söka i folkbokföringen. Kolla med närmsta skattekontor.
Vänligen,
Calle

2020-08-25, 07:10
Svar #2

Utloggad Roy Ernered

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 435
  • Senast inloggad: 2024-03-21, 08:18
    • Visa profil
    • www.roye.se
"Allmänhetens dator" försvann för några år sen, men på Skatteverkets hemsida finns telefonnummer och mailadress. Telefonen sköts av en ganska förståndig maskin som begriper när du säger att du vill ha "upplysningar om en person" och du blir då kopplad till en handläggare på Folkbokföringen, som svarar på frågor och kan skicka en "personbild".

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna