ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Norsk besökare i Stockholm 1872 - finns det dokument?  (läst 826 gånger)

2020-07-20, 22:42
läst 826 gånger

Utloggad Christina Fagerberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 301
  • Senast inloggad: 2023-03-03, 01:16
    • Visa profil
Läkaren Johannes Michael Holmboe från Norge kom till Stockholm 1872 för att under några månader studera medicin. Hur var det på den tiden, behövde norrmän registrera sig när de kom på besök (de ansågs väl inte vara utlänningar under unionstiden)?

2020-11-06, 11:29
Svar #1

Utloggad Ulla Lundell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2348
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 13:44
    • Visa profil
Hej Christina


Skriv Johannes Michael Holmboe på söksiten google så kommer det fram massa intressanta saker.


//Ulla

2020-11-06, 11:57
Svar #2

Utloggad Christina Fagerberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 301
  • Senast inloggad: 2023-03-03, 01:16
    • Visa profil
Tack! Jag vet ganska mycket om honom redan (han är min mormors far och det finns t.ex. böcker om honom), men jag har inte hittat något spår av honom i Sverige (han var norrman) mer än att det i korta biografier nämns att han studerat obstetrik e.dy. i Stockholm under en period. Jag håller på och sätter ihop en fotobok till familjen och till denna vore det kul att hitta någon form av dokument från tiden som berättar något om Hans vistelse här.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna