ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Minsläkt, hur publicera släktträdet online?  (läst 938 gånger)

2020-07-05, 20:56
läst 938 gånger

Utloggad Tim Thorn

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 51
  • Senast inloggad: 2021-11-22, 18:34
    • Visa profil
God afton!  :)


Jag har köpt licensnyckel för programmet MinSläkt och där byggt ett träd. Saken är den att jag vill publicera trädet, men inte har en aning om hur jag går tillväga. I dagsläget har jag en släkthemsida byggd hos Wix.com, som jag betalar för, men jag har inte hittat något sätt att där ladda upp dessa html-filer som MinSläkt genererar. Jag hittar inga guider överhuvudtaget och vet inte vad jag skall ta mig till.


Att försöka kontakta Wix-support är lönlöst. Finns det något webbhotell där jag bara kan ladda upp filerna, och ifrån min Wix-sida länka till släktträdet? Spelar ingen roll om det kostar en liten slant per månad vill bara få det att fungera.


Jag har använt datorer väldigt mycket under väldigt många år, men då på ett mycket basalt och grundläggande sätt - surfande, spelande, vanliga program. Känner mig helt handikappad här och jag hoppas att någon förstår frågeställningen ovan.

2020-07-06, 10:43
Svar #1

Utloggad Gunnar Jonsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2177
  • Senast inloggad: 2024-03-23, 13:34
  • Gunnar Jonsson, Säffle
    • Visa profil
Det måste finnas en ftp-server, dit du kan ladda upp dina filer med hjälp av ett ftp-program (finns ett antal gratis).
Wix verkar vara något liknande WordPress där man bygger sina sidor direkt på nätet.
Om man bygger sina sidor i datorn från grunden med vanliga html-filer, laddas de upp via ftp.
Själv använder jag/vi one.com där även WordPress ingår i abonnemanget.
Vi bygger själva sidan i WordPress, men en hel del filer och funktioner skapas i egna datorn och läggs upp med ftp.
Detta ligger då helt utanför WordPress, och verkar fungera så som du vill ha det.
Sidan jag pratar på är [size=78%]https://start.varmlandsrotter.se/[/size]

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna