ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Johan Hamnell [den yngre], f. 30/5 1751 d. 8/6 1817  (läst 561 gånger)

2020-06-17, 22:20
läst 561 gånger

Utloggad Patrik Jakobsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 210
  • Senast inloggad: 2024-03-12, 07:40
    • Visa profil
Jag skulle vilja be om hjälp att tyda bouppteckningen för Johan Hamnell, som dog i Öjaby den 8 juni 1817.
Tack på förhand  :)

2020-06-18, 00:52
Svar #1

Utloggad Kalle Birgersson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5125
  • Senast inloggad: 2024-04-19, 22:07
    • Visa profil
Åhr 1817 d. 8 september instälte sig efter anmodan undertecknad, till laga boupptecknings förrätande efter Rusthållaren Johan Hamnell uti Lunnaby, som med döden afgick d. 8 sist. Junii och efter sig lämnade, enkan Caijsa Retz jämte 5 st. barn, näml. sönerna Johan Petter, Joseph, myndige, och Erland endast på 11te året, samt döttrarna Elin, gift med Johan Persson i Lercke norreg. och Sophia ogift. För omyndiga sonen Erland och dottern Sophia, inställte sig, såsom god man och förmyndare, ingenieuren herr Bengt Lindwall. Alla sammans närwarande. Enckan som uppgaf egendomen påmintes, att icke något med wett och wilja undandölja, och befants wara följande...

2020-06-18, 08:10
Svar #2

Utloggad Patrik Jakobsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 210
  • Senast inloggad: 2024-03-12, 07:40
    • Visa profil
Åhr 1817 d. 8 september instälte sig efter anmodan undertecknad, till laga boupptecknings förrätande efter Rusthållaren Johan Hamnell uti Lunnaby, som med döden afgick d. 8 sist. Junii och efter sig lämnade, enkan Caijsa Retz jämte 5 st. barn, näml. sönerna Johan Petter, Joseph, myndige, och Erland endast på 11te året, samt döttrarna Elin, gift med Johan Persson i Lercke norreg. och Sophia ogift. För omyndiga sonen Erland och dottern Sophia, inställte sig, såsom god man och förmyndare, ingenieuren herr Bengt Lindwall. Alla sammans närwarande. Enckan som uppgaf egendomen påmintes, att icke något med wett och wilja undandölja, och befants wara följande...

Tack så jättemycket! Jag gick bet på att tyda barnens namn, men nu har jag en hel del information som gör jag kan gräva vidare  :)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna