ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lars Olof Svensson 1928-1987 - gift med?  (läst 499 gånger)

2020-06-14, 08:15
läst 499 gånger

Utloggad Patrik Jakobsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 210
  • Senast inloggad: 2024-03-12, 07:40
    • Visa profil
Jag har gått på bet i mina efterforskningar gällande denna herres fru, som var min mormors syster. Lustigt nog vet jag en hel del om Lars Olof, men knappt något om makan som alltså är den person jag är släkt med. Hon kan möjligtvis ha hetat Harriet, och möjligtvis vara född den 13 mars (årtal okänt).

Lars Olof föddes 22/11 1928 i Karlskrona. Han dog dagen innan sin födelsedag, den 21/11 1987, i en arbetsplatsolycka på Tarkett i Ronneby. Jordfästes i Karlskrona. Han gifte sig den 24/5 1952 och flyttade med sin fru till Ronneby 1970.

Jag tänkte det vore logiskt att kolla i kyrkböcker över de som vigdes i Karlskrona 1952, men såvitt jag kan utröna är inte de böckerna digitaliserade. Herren dog innan Skatteverket tog över folkbokföringen, så de har ingen information om honom. Jag fann heller inte honom i 1930 års folkräkning (vilket iofs inte lett mig närmare att veta vem hans fru var). Det är som att han fallit genom stolarna i flera av de vanligaste systemen. Vet någon av er hur jag kan få fram informationen?

2020-06-14, 08:52
Svar #1

Utloggad Åke Stråle

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 46
  • Senast inloggad: 2024-04-22, 19:51
    • Visa profil
Hej Patrik.Har du tillgång till Arkiv Digital kan du hitta dom där annars kan du sända mig ett PM
Hälsningar Åke

2020-06-14, 08:57
Svar #2

Utloggad Patrik Jakobsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 210
  • Senast inloggad: 2024-03-12, 07:40
    • Visa profil
Hej Patrik.Har du tillgång till Arkiv Digital kan du hitta dom där annars kan du sända mig ett PM
Hälsningar Åke

Hejsan, tack så mycket för erbjudandet  :) Jag har skrivit till er

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna