ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Svårläst  (läst 353 gånger)

2020-06-02, 13:20
läst 353 gånger

Utloggad Kerstin Cewers

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 561
  • Senast inloggad: 2024-03-18, 10:26
    • Visa profil

Jag har en svårläst hfl Västerljung AI:1 bild 35 sid 35a längst upp. Jag skulle vilja att det stod Anders Wipa och Ingeborg Andersdotter? Var bor de? Finns en son Eric med? Kan man utgå från åldersangivelserna och räkna så att Anders då skulle vara född 1690?


Kerstin Cewers

2020-06-02, 13:31
Svar #1

Utloggad Ulf Svensson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1358
  • Senast inloggad: 2024-03-29, 00:03
  • Ulf Svensson
    • Visa profil
Stället heter Hjelmsvijkstugan/Hjälmsvikstugan.Ja, det står Anders Vipa och Ingeborg Andersdotter.
Erik är måg, gift med dottern Karin.
Åldersuppgifterna får väl anses duga, i brist på annat. Om man anger dem som ungefärliga och är tydlig med att de kommer från hfl så är det inget som säger att man inte kan göra en sådan beräkning av födelsen.

//Uffe S.

2020-06-02, 13:49
Svar #2

Utloggad Kerstin Cewers

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 561
  • Senast inloggad: 2024-03-18, 10:26
    • Visa profil

Tack!


Då stämmer allt. Insåg att det var Carin jag var ute efter i första hand. Hon var gift med Eric Vipa. Så bra!


Kerstin Cewers

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna