ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Erik Andersson 1841 Sankt Olof  (läst 542 gånger)

2020-05-29, 22:34
läst 542 gånger

Utloggad Salka Karlsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 349
  • Senast inloggad: 2023-11-05, 21:11
    • Visa profil
Hej
Förlåt om det blev långt och rörigt
kanske har jag lagt ut detta förut
--
våre gätte tacksam om nån ville hjälpa mig
-


riksarkivet.se Sigtuna, S:t Olofs och S:t Pers kyrkoarkiv, Födelse- och dopböcker, SE/SSA/1557/C I/4 (1820-1845) B:77 S:68
Den 1/10-1841 Födds Eric Son till Torparen Anders Persson och dess hustru Anna Stina Bengtsdotter hon 44 år uti (oxhagen?)
Faddrar: torparen pehr Andersson i Grindtorpet? .........................................Hustru Anna jonsdotter i Wänggarn?? Drängen jan pertersson i Grindtorpet Torpar dottern cajsa ersdotter i (brinken????Dalen)
--
Där uppe står ju hans föräldrar
--
men när jag vill lägga inhonom i släkträdet på ancestry.se så brukar dom ge förslag på föräldrar om man har tur men inget händer
sen när jag söker på allt det jag har får jag inte upp fat och mor där i eller inte på ute på nätet heller
--
Söker jag på Family search får jag upp pappa och mamman
-'
har inget abonemang just nu nån stans
--
jag är rätt säker på fader och moder så jag kan ju lägga in far och mor ändå men vill inte att det blir fel
-- mvh salka

2020-05-29, 23:01
Svar #1

Utloggad Kalle Birgersson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5032
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 21:24
    • Visa profil
Du kan nog strunta i vad Ancestry föreslår eller inte föreslår, de kan knappast ha något bättre att komma med än den förstahandskälla som födelseboken är. Min erfarenhet är att ancestry oftare har fel än rätt i sina förslag.

2020-05-30, 19:46
Svar #2

Utloggad Salka Karlsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 349
  • Senast inloggad: 2023-11-05, 21:11
    • Visa profil
Jo jag vet det
jag brukar kolla runt och jämföra om det jag hittar stämmer
men det jag undrade om nån kan hjälpa mig hitta// tala  om min föräldrar till Erik stämmer
 så kan jag själv fylla i i ancestry
det fans några träd som kunde ha honom men jag var inte betalande kund så jag kunde inte se
mvh Salka

2020-05-30, 20:37
Svar #3

Utloggad Kalle Birgersson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5032
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 21:24
    • Visa profil
Vi vet ju inte mer om Erik än det som står i födelsenotisen som du refererar till. Om det är rätt Erik eller inte kan inte vi veta.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna