ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Maria Carinsdotter f 1820 från Pajala  (läst 388 gånger)

2020-05-27, 13:57
läst 388 gånger

Utloggad Jens Lindström

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 620
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 11:14
    • Visa profil
    • www.jenson.se
Hej
Jag har ett problem som jag håller på med.

Maria Carinsdotter f 1820. Hon dyker upp 1842 i Turtola i Övertorneå. Då är hon gift med Johan Henrik Adamsson Suup f 1817 d 1894.
De får nio barn (som jag hittat). De gifter sig i Norge, Kåfjords sokn 1841-10-09. I HFL Övertorneå och även i Kåfjords Vigselboken står att hon är från Pajala och i HFL finns 1820 angivet. I den norska kyrkboken står hon som Maria Catharinasdotter. Modern står som Catharina, Pajala. Jag tolkar att detta är ett barn som fötts utom äktenskapet och ingen vet vem som är fadern, därav efternamnet.

1819-04-07 föds Maria (oäkta) i Sieppijärvi av moderna Caisa Henriksdotter Palokorva.
Tyvärr hittar jag inte 1819 Sieppijärvi i Husförhörsboken så det är svårt att föja henne.
Nu till min fråga om detta kan vara den Maria Carinsdotter som jag söker eller om det är någon som har en annan aning?

/Jens Lindström
Vänliga hälsningar
Jens L

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna