ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Carl Qvarnström  (läst 496 gånger)

2020-05-18, 20:53
läst 496 gånger

Utloggad Linda Quanstrom

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2020-05-18, 23:28
    • Visa profil
Tack för att du låter mig gå med. Jag talar inte svenska så har använt Google translate - jag hoppas att det fungerar.

Jag letar efter födelsen av Carl Qvarnström som föddes i S: t Petersburg cirka 1854. Jag har tittat igenom posten för St Katarina-kyrkan, men han är inte där.

År 1891 bodde han i London och han stannade i England resten av sitt liv. När han gifte sig 1891 sa han att hans fars namn var Peter. Peter var död och hade varit skräddare.

Om någon kan hitta några detaljer om denna familj skulle jag vara mycket tacksam. Tack.

Linda

2020-05-18, 22:30
Svar #1

Utloggad Sven Andersson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1125
  • Senast inloggad: 2024-04-11, 18:44
    • Visa profil
Questions:
What was his occupation in England?
Is anything known about his occupation in Russia?
Did he have any other name in addition to Carl?

2020-05-18, 22:56
Svar #2

Utloggad Linda Quanstrom

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2020-05-18, 23:28
    • Visa profil
Thank you for answering in English.  Carl was also a tailor, I think that was his occupation in Russia, learnt from his father.  He had no other name.  Other places he mentioned were possibly Kronstadt and the Aland Islands, but I don't know if he lived there or if his family might have come from there.  He died in 1925.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna