ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Var ligger platsen?  (läst 529 gånger)

2020-05-14, 17:46
läst 529 gånger

Utloggad Eva Wallgren

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 22
  • Senast inloggad: 2023-03-08, 11:44
    • Visa profil
Hej,
Kan någon hjälpa mig att hitta platsen där Hammaren 2 ligger, (möjligen Hammarn). Det är (som jag tror) en gård/ett lantbruk. Enligt kyrkböckerna ligger platsen i Lindesbergs landsförsamling. När jag söker i Lantmäteriet finns ett Hammaren i eller i närheten av Fellingsbro. Eller finns det två gårdar med samma namn? Tacksam för hjälp med vart gården ligger.En ana till mig bodde 1922 på Hammaren 2. Det är alltså årtalet 1922 som jag är intresserad av.

Tack på förhand!
Mvh
Eva

2020-05-14, 18:27
Svar #1

Utloggad Anti Poika

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1729
  • Senast inloggad: 2021-03-11, 19:57
    • Visa profil
Sök efter Hammarn, Lindesberg på kartor.eniro.se. Platsen ligger nordost om Lindesberg. Längre österut ligger Spångmossen som det i församlingsboken står att Hammarn 1 har koppling till.


https://historiskakartor.lantmateriet.se/historiskakartor/searchresult.html?archive=GEOIN&firstMatchToReturnLMS=1&firstMatchToReturnREG=1&firstMatchToReturnRAK=1&yMin=6609993&xMin=518481&yMax=6611993&xMax=520481


Mvh Anti

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna