ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Zimmerman???  (läst 390 gånger)

2020-04-27, 17:28
läst 390 gånger

Utloggad Lisa Jonsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 31
  • Senast inloggad: 2024-01-21, 23:24
    • Visa profil
Hej. Söker lite på min mans sida och vi har nyligen fått veta att det finns en bror vi inte visste om... nu söker vi information om en Eckhard Zimmerman som någon gång bott i Floda, västra Götaland. Han ska ha haft en fader som var tandläkare i Ullared. Tror han är född typ 1929/1930. Flyttade sedan till Tyskland med den här sonen som är min mans äldre bror???
Tacksam för hjälp// Lisa

2020-04-27, 17:44
Svar #1

Utloggad Leif Lundkvist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4531
  • Senast inloggad: 2024-04-22, 21:08
    • Visa profil
Det torde vara Hermann Eckhart Zimmermann, född 1928-10-22 i Tyska Riket, som 1960 är mantalsskriven i Helsingborg Maria och då är Föreståndare och Ogift. Det är enda gången jag hittar honom i AD:s register, men 1960 finns ett tandläkarpar i Ullared som förmodligen är föräldrarna.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna