ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Gumme Hindriksson i Buskebo  (läst 543 gånger)

2020-04-14, 11:30
läst 543 gånger

Utloggad Göran Sollin

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 553
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 17:47
    • Visa profil
Gumme Hindriksson bor 1660 i Buskebo Södergård, och senast 1670 i Buskebo Norrgård, Karlstorps socken. Han dör 1693.11.04 i Buskebo och begravs i Karlstorp, då 16 öre betalas i testamentspenning till kyrkan.
Känner någon till vem han var gift med, och om de hade några barn? Finns inga Gudmundssöner/döttrar i Buskebo i första husförhörslängden på 1720.talet.
Mvh Göran Sollin

2020-04-14, 14:08
Svar #1

Utloggad Bo Persson

  • Bo Peter Persson
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6983
  • Senast inloggad: 2024-04-25, 17:38
    • Visa profil
Namnet Gumme Hindriksson får mig direkt att koppla till Hindrik Gummesson i Boda, Målilla sn. Jag har noterat att han hade en son Gumme, men har inte noterat när han kan ha varit född. Kronologiskt stämmer filiationen ganska bra. Jag minns inte nu på rak arm om vi diskuterat Hindrik Gummessons familj närmare.

2020-04-14, 15:06
Svar #2

Utloggad Göran Sollin

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 553
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 17:47
    • Visa profil
Jag härstammar från Joseph Hindriksson och Elisabet Månsdotter i Kärr, Karltorps socken. Och vi har haft en dialog innan om detta pars barn i Karlstorps- och Lönneberga socknar. Tycker det är kul att följa syskonen också. Har lite koll på Nils- och Per Hindriksson och Elisabet Hindriksdotter.
Brodern Erik Hindriksson gifter sig 1664-10-30 i Målilla med Elin Larsdotter i Boda. Vet ej mer om detta par.

En Isak Hindriksson gifter sig 1664.01.03 i Målilla med Brita Jönsdotter i Åbonäs. Han är 1679-07-07 rusthållare för Målilla med sventjänaren Gabriel Jönsson.

Mvh Göran

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna