ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Högäset  (läst 495 gånger)

2020-04-13, 13:17
läst 495 gånger

Utloggad Kerstin Ellert

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2024-03-18, 15:07
    • Visa profil
    • www.ellert.se/kerstin
Joen Andersson finns i mantalslängden för Högäset (även Högåset) i Härryda socken i första mantalslängden 1647 och framåt. Därefter finns änkan Kerstin 1674 till 1682. Därefter tar sonen Assar Joensson över fram till 1710. Assar Joensson har tre barn Jon född 1686, Anders född 1689 och Karin som jag inte vet något om. Någon som vet något mer om Joen Andersson, hustru Kerstin, Assar Joensson (vet inget om hans fru, inte ens namn), Assars dotter Karin. Dessutom har jag fastnat på en kvinna Anna Andreasdotter född 1751 på Högåset, föräldrar Andreas Persson född 1715 och Karin Jonsdotter född 1722. Anna är ogift står som fånig i mantalslängderna och som något lytt i husförhöret. Alla släktträd och uppgifter om henne på nätet saknar dödsdatum och var hon dog. Är det någon som har ett tips. Det står i husförhöret att hon flyttar till Karin 1778, Systern Karin bor i Lerum men där hittar jag inte Anna i dödboken. Letat en bra bit in på 1800-talet.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna