ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: John af Wallerstad  (läst 501 gånger)

2020-04-12, 19:57
läst 501 gånger

Utloggad Anna-Karin Majlöv

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 66
  • Senast inloggad: 2022-09-18, 03:46
    • Visa profil
Det finns 3 familjer sammankopplade till min morfar Karl Johans f. 27 /8-1894 barndom.

Ander Magnusson 6/6 1839 (Håcksvik)
Svenning Hansson 1798 (Håcksvik) son Hans Carl Svenningsson född 1869)
Severina Eliasdotter gift Johansson f.1/9-1852 (Håcksvik/skyarp)

Morfar blev utackorderad till landet juli 1895.
Han bodde då hos Anders Magnusson f.6/6 1839 (dör ca 1928)i Håcksvik / Älvsborgs län.

Karl Johan var 1958 med i "Kvitt eller dubbelt" o vann 10.000 kr i Bibelkännedom.

En vecka innan hans medverkan ringer en Herr Svenningsson upp morfar. När de möts får morfar Anders Magnussons gamla bibel, som Anders läst ut hela morfars uppväxt o dessförinnan.

Herr Svenningsson ger morfar Bibeln. Detta är 30 år efter att Anders Magnusson dött.

Bibeln har passerat Anders Magnusson... Vidare till Anders o Severina Johansson (skyarp) o vidare till Herr Svenningsson som då gav morfar Bibeln.


Finns det ett sätt att finna samband mellan dessa familjer ? Jag försöker gå tillbaka o kolla men fastnar.

Tacksam för svar...

Mvh /Anna-K

2020-04-12, 20:07
Svar #1

Utloggad Anna-Karin Majlöv

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 66
  • Senast inloggad: 2022-09-18, 03:46
    • Visa profil
Tillägg...Jag söker självklart svar o letar men jag vet att det finns rutinerade släktforskare här så därav rådfrågar jag er ❤️

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna