ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Jonas Torngren i Karlskrona Am  (läst 556 gånger)

2004-02-02, 21:38
läst 556 gånger

H Smedjeberg

Hej!
Har just börjat bekanta mig med att forska i städer men har nu kört fast i Karlskrona:
FFMM Fredrica Albertina Torngren föddes i Karlskrona Amiralitetsförsamling 1829-12-28. Hennes föräldrar var Sjöartillerist Jonas Torngren och hustrun Elisabeth. I födelselängden står det 15 ? No 42 vilket jag tolkar som 15:e kvarteret, nr 42. Men jag kan inte hitta dem i husförhörslängden för 1825-30.
 
Tacksam för tips eller kontakt med ngn som känner Torngrenarna.
 
Hans Smedjeberg
Linköping

2005-11-21, 21:48
Svar #1

Utloggad Bertil Thorngren

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 3
  • Senast inloggad: 2013-04-19, 23:43
    • Visa profil
    • bertil@thorngren.nu
Hej,
 
Jag har funnit en Håkan (Haquin) Torngren f.1707, d.1742 i Locknevi( utanför Västervik) til vilken ort han inflyttat, gift sig samt fått tre söner Från denna Håkan T har jag sedan en obruten kedja fram till idag. Vad jag saknar är dock uppgift om var HåkanT var född,samt varifrån han kom till Locknevi. Inte omöjligt att det finns någon koppling till Karlskrona. Eller handlar det om en helt annan gren?
Hälsningar
Bertil Thorngren

2005-11-30, 19:58
Svar #2

Johan Westermark

Måns Torngren..född 1793 20 oktober död 1845 gift 1815..enligt husförhörslängd från karlskrona ?...flyttade till asarum 1808..och senare till torsö 12, mjellby församling.
 år 1815 då han gifte sig i byn...
Eventuellt kan ngn i Måns tidigare släkt ha hetat Fredrik då barns namn ofta förekom son, sonson osv... Någon som känner till Måns Torngren? vh johan...kanske släkt med Jonas torngren?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna