Dra inte den snabba slutsatsen att jag försöker försvara den linjen, utan jag lade upp det jag fick för att se vad jag fick för reaktion på det namnet, för jag vill veta mer, för jag tänkte att säkert kan någon säga något om honom om denna fellänkning florerar på nätet och tros av ett antal. Jag är mer intresserad av att utröna frågan vidare. Ibland finns det en intressant hund begraven..
Nu har jag inte fått en snabb reaktion här utan jag återvänder till min kontakt för att se om hon kan ge mig tillgång till dokumentet och mer om vem han är. Eller det kanske står på deras sida.. jag får titta närmre. Lite intresserad blir man av att det kan bli så fel, jag är alltid nyfiken av mig!
Tro inte att jag inte är kritiskt inställd. Jag skrev ovan just om Heritage mm det är ju därför jag är här! Vad menar du med VÄL?
När det gäller min mors del av forskningen, så förstod jag det som att hon brevledes fick material från män som satt i Vadstena mm och läste material på den tiden.
Den här debatten blir ju också en HJÄLP för dem som hamnar i samma problemområde som jag, tänker jag.
(Meddelandet ändrat av Ingvor 2015-10-06 12:57)
(Meddelandet ändrat av Ingvor 2015-10-06 12:58)
(Meddelandet ändrat av Ingvor 2015-10-06 13:01)
(Meddelandet ändrat av Ingvor 2015-10-06 13:19)