ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Anders Nilssons + 1741-03-31 boupteckning  (läst 419 gånger)

2020-03-24, 19:14
läst 419 gånger

Utloggad Ola Lidén

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 389
  • Senast inloggad: 2020-04-25, 18:41
    • Visa profil
Här finns en del släktskap vad jag kan se men jag reder som vanligt inte ut vad det står.

Kinds häradsrätt (N, P) AIa:16 (1741) Bild 209 / sid 407 (AID: v14739.b209.s407, NAD: SE/GLA/11160)
Allt jag får hjälp mig kommer så småningom att bidra till det som hamnar här: https://www.wikitree.com/wiki/Lidén-40

2020-03-24, 20:25
Svar #1

Utloggad Kalle Birgersson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5032
  • Senast inloggad: 2024-03-29, 14:30
    • Visa profil
Anno 1741./. den 14 maii blef uppå begiäran af Encian Britta Ericksdotter uti Grählebo genom des afledne mans Broder Hans Nilsson på Åhsen, Laga upteckning förrättadt öfwer den qwarlåtenskap som uti samfälta boet fans wid des genom döden afledna sahl: k: man Anders Nilsson dödstimma d: 21 martii innewarande åhr, närwarande afledne mannens bägge mågar, handelsmannen ähreb: och wälla: Lars Berggren från Boeråhs tillika med de kieraste, och Swän Swänsson i Torp; samt sohnen Erick Andersson som wid instundande midsommar fyller 15 åhr, jämte närmaste fränderne å fäderne sijdan, faderbröderne, ofwan nämde Hans Nilsson och Knut Nilsson på Åhsen; jämwäll tillkallade wärderingsmän nämdemannen wällförståndig Svening Olufsson i Kiättesiö, och danneman wällbeskiedel: Oluf Jonsson i Agnabo; wid hwilcket tillfälle förenämde enckia Britta Ericksdotter och sohnen Erick Andersson upgaf ägendomen som här äfter anfört finnes. nämbl...

2020-03-24, 23:15
Svar #2

Utloggad Ola Lidén

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 389
  • Senast inloggad: 2020-04-25, 18:41
    • Visa profil
Tack så jättemycket.

Den här familjen och runt i kring finns ute på flera släktsajter på nätet men jag har svårt att hitta källor till allt, det här hjälper till en del tror jag. Jag har fått in personerna dels på nätet men också i ett brev till min pappa från hans kusin på 1980-talet,  tidigt när jag började med släktforskningen men kan inte hitta några källor som inte bara är matcher till andra och varandra. Jag vill kunna presentera riktiga källor till det jag lägger ut på Wikitree.
Allt jag får hjälp mig kommer så småningom att bidra till det som hamnar här: https://www.wikitree.com/wiki/Lidén-40

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna