ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Esterna, Anna Andersdotter  (läst 476 gånger)

2020-03-01, 16:04
läst 476 gånger

Utloggad Hans Nyström

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2023-03-07, 15:39
    • Visa profil
Meddelande: Finns någon som forskat på Esterna och som påträffat Karin Andersdotter, enl. husförhör född 1761. Det är troligen felaktigt födelseår, men jag kan inte finna någon som passar in. Första tillfälle där jag hittat henne är i Fasta församling, Rånäs Bruk, år 1786. Bild 104,sid 83 i Ancestrys katalog. Där står att hon kommit från Stockholm detta år. Hon arbetar som piga och förekommer därefter Klockargården, bild 166, sid 136 och i Ugglemöte bild 118 sid 96. I Fasta sista gången i Prestegården, bild 161. Därefter flyttar hon till Esterna och arbetar i Mörby, bild 12 sid 2 och träffar sin blivande man och gifter sig, år 1794. Vigs.bok bild 137. Hennes vidare öden är kända, men jag vill gärna veta hennes ursprung. Att söka henne i någon av Stockholms alla församlingar har jag bedömt som utsiktslöst, men kanske någon annan stött på henne där. Tacksam för eventuella tips!

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna