ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hajoms Hede 3:3  (läst 583 gånger)

2020-02-15, 18:13
läst 583 gånger

Utloggad Ingemar Gollungberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1105
  • Senast inloggad: 2024-03-14, 17:40
    • Visa profil

En bekant till mig frågade om jag kunde få fram det juridiska ägandet av denna fastighet år 1952. Han klarar inte att söka själv och jag vet inte var jag skall börja. Jag fick information om att ägarna kan ha varit Albert Nilsson och därefter Nils Nilsson fram till 1949. Mark nämndes också. Kan det vara något som finns tillgängligt på Lantmäteriet eller Riksarkivet? Jag börjar här under tiden jag letar vidare. Jag hittade en sit om Kulturhistoriskt värdefull bebyggelse i Hajom Mark som under Hajoms socken nämner Hajoms Hede 3:3 i registret men där finns inget klickbart.


Jag nöjer mig med detta så får jag se om någon svarar.

2020-02-19, 12:49
Svar #1

Utloggad Rolf Carlsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 175
  • Senast inloggad: 2023-12-23, 11:43
    • Visa profil
    • www.ljungbykompani.se
Hej,
För fastighetsakter efter 1933 finns numera inte fritt sökbara efter att GDPR infördes 25 maj 2018. Du måste därför beställa utdrag från Riksarkivet.
https://riksarkivet.se/inskrivningshandlingar
Handlingar 1875-1933 hittar du bland Lagfartsböckerna hos riksarkivet och i detta fall under "Inskrivningsdomarens i Marks domsaga". I Band II:1 och Band II:2 hittar du Hajom. /Rolf Carlsson odensjohistoria.se

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna