ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Möinichen  (läst 330 gånger)

2020-02-15, 16:03
läst 330 gånger

Utloggad Ingvor Sabina Le John

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 228
  • Senast inloggad: 2024-04-14, 12:47
    • Visa profil
    • Thoughts for life
Möinichen är en norsk släkt med tyskt påbrå. Mer finns att läsa på https://lokalhistoriewiki.no/wiki/M%C3%B8inichen.


Mitt intresse för den släkten började nyligen med att jag gick med i Geni och fick två släktvägar till dem via Skatelöv sn hos två anfäder. Den ene anfadern 6th great grand father ERIC MÅNSSON, (1685?) - 1752-10-06 i Huseby, Skatelöv sn, brukskarl och uppsättare gifte sig med masmästarens dotter MARIA CHRISTOPHERDSDOTTER HEMPEL 1711. Jag har inte kunnat hitta något om Eric Månsson bakåt då det inte finns böcker längre bakåt än 1750 för Skatelöv.


När jag så kom på Geni såg jag att My Heritage ( där jag inte är med) hade 24 släktträd där man hävdade att Eric var son till JENS ERICHEN a MÖINICHEN 1706 och egentligen heter ERICH NICOLAI JENSSEN MÖINICHEN f. 1736


Detta faller på sin orimlighet i tid. Är det någon som vet bättre?
Tack på förhand.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna