ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Nilsson, Nils Peter f 1856-07-27 i Skurup  (läst 506 gånger)

2020-02-01, 11:45
läst 506 gånger

Utloggad Karin Algö

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 298
  • Senast inloggad: 2021-10-25, 12:12
    • Visa profil
Jag har anledning att tro att denne man emigrerade  (till USA?) från Danmark under senare delen av 1880-talet. När jag tittar i de danska utvandrarregristren hittar jag flera stycken, som skulle vara han. Jag tänker att det borde gå att hitta honom som immigrant i något USA-register, men vet inte riktigt hur jag ska göra. Allt verkar ju vara betalsajter...
Tips, någon?
MvhKarin

2020-02-01, 13:22
Svar #1

Utloggad Maud Svensson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 21880
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 19:20
    • Visa profil

Du kan söka på www.familysearch.org/en – kostnadsfritt efter registrering.
Hälsar vänligen
Maud

2020-02-01, 15:15
Svar #2

Utloggad Karin Algö

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 298
  • Senast inloggad: 2021-10-25, 12:12
    • Visa profil
Hej och tack för ditt svar!

Jag är redan med i Familysearch och har skapat ett släktträd där. Där finns ju massor med olika register som de föreslår att man kan leta i, jag undrade mer vilka av dem jag ska försöka leta i? Den enda exakta matchningen jag hittar är min egen i Familysearch... men sen verkar det finnas oändligt många Nils Peter Nilsson med olika stavningar och med eller utan Nils, även med samma födelseår, så jag tänkte, vilka register är lättast att börja med? Och många av de registren som föreslås där är ju betalregister.
MvhKarin

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna