ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Karin Sabelskjöld  (läst 577 gånger)

2020-01-31, 22:49
läst 577 gånger

Utloggad Tommy Tengkvist

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 651
  • Senast inloggad: 2024-04-23, 12:12
    • Visa profil
Jag läser Elgenstierna/Szabad och kontrollerar mina uppgifter i trädet när jag blir fundersam över vad som står om Karin Sabelskjöld.Szabad skriver i "Tab. 3" om Carl f. omkring 1662 ohh Elisabet Duraes f. 1666. När Szabad kommer till barnen så uppstår min fundering.Vad jag vet så ska det finnas 6 döttrar. EÄ räknar upp två döttrar och Szabad ytterligare fyra döttrar,, + en dotter "Karin".1. Christina 1686 (Szabad)2. Ingeborg 1687 (EÄ)3. Marta (Märta) 1688 (EÄ)4. Anna Maria 1692 (Szabad)5. Margareta 1698 (Szabad)6. Elisabet 1699 (Szabad)Sedan följer en uppställning "Utan känt samband". Efter det följer ytterligare en dotter till,, "Karin" g. m. Hans Phil.Vem är denna Karin?. Nu är det ju 7 döttrar enl. Szabad.Se bifogad fil "Tab. 3"

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna