ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Supplement till boken: Släkter och gårdar i Nordingrå  (läst 916 gånger)

2020-01-30, 15:27
läst 916 gånger

Utloggad Stig Bertil Göransson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2020-02-20, 13:43
    • Visa profil
Hej Per!
Jag har efter många års sökande, fått tag på ett ex. av boken "Släkter och gårdar i Nordingrå 1535 - 1890.
Men jag vet att det finns ett komplement till boken,som Helen Höglund i Bäckland, Nordingrå skrivit.
Var kan jag ev. få fatt i detta dokument ( 28 A4-sidor ).

MVH
Bertil Göransson, Piteå.

2020-01-30, 17:37
Svar #1

Utloggad Maiken Arvidsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 290
  • Senast inloggad: 2024-04-22, 21:25
    • Visa profil
Hej Bertil!
Om du inte har så tur att du får köpa ett supplement så finns två varianter i Kungliga Bibliotekets databas:
Släkter och gårdar i Nordingrå 1535-1890 Supplement 93-01 / [sammanställd av] Helen Höglund, Per Sundin.
 Höglund, Helen (författare)
 Sundin, Per, 1949- (författare)
 Publicerad: Kramfors : [Släkter och gårdar?], [1993?]
 Svenska 28 bl.

Släkter och gårdar i Nordingrå 1535-1890 Supplement / sammanställd av Helen Höglund i samarbete med Per Sundin.
 Sundin, Teo, 1921- (författare)
 Sundin, Per, 1949- (författare)
 Höglund, Helen (medarbetare)
 Publicerad: Kramfors : Släkter och gårdar, 2001
 Tillverkad: Kramfors : Kramfors boktr.
 Svenska 32 s.
Om inte biblioteken i Piteå kommun har dem så går det säkert att låna dem som fjärrlån.
Lycka till, hälsar
Maiken
Maiken Arvidsson

2020-01-31, 07:49
Svar #2

Utloggad Per Sundin

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6955
  • Senast inloggad: 2024-04-22, 06:12
    • Visa profil
    • Släkter och gårdar
Det går nog bra att göra som Maiken skriver. Men idag är supplementet ganska föråldrat. Det är Nordingrå som jag jobbar med precis nu, se min hemsida slakterochgardar.se. Jag vet inte om du känner till Släkter och gårdar i Arnäs. Syftet är att göra något som påminner om det, men nu till 1948 och omfattande hela befolkningen. Jag är strax klar med Östansjö och då återstår endat två byar och elva båtsmansrotar.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna