ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Anfader till Anders Markusson fd ca 1600 i Kårtorp, Tjällmo  (läst 832 gånger)

2020-01-28, 19:38
läst 832 gånger

Utloggad Sven Jansson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 29
  • Senast inloggad: 2020-05-11, 14:38
    • Visa profil
Jag har en släkting som heter Anders Markusson fd ca 1600 i Kårtorp, Tjällmo, död efter 1656. Jag hittade en antavla på Ancestry där denne skulle ha en far Markus Hakulinpoika fd 1595 i Stor-Sääksjärvi, Vimpeli Lappajärvi, Finland, han skulle vara död 1663 i Kårtorp Tjällmo. Undrar om någon vet om man kan lite på den uppgiften?

2020-04-12, 17:32
Svar #1

Utloggad Vincent Eldefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2571
  • Senast inloggad: 2024-03-29, 03:53
    • Visa profil
    • Släktingar.se
Bortse rent generellt från Ancestry :) Kronologin går som synes inte alls ihop i den uppgiften. Däremot är fadern sannolikt av finskt ursprung:
http://blogg.slaktingar.se/finnattlingar-i-ostergotlands-skogar/

Även jag själv härstammar från denne Anders Markusson.
Sveriges största genealogiska databas med verifierad information:
https://www.slaktingar.se/

2020-04-13, 17:37
Svar #2

Utloggad Sven Jansson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 29
  • Senast inloggad: 2020-05-11, 14:38
    • Visa profil
Tack Vincent, jag har gått med i Släktingar.se för en liten tid sedan så jag hoppas att släkten kan utvecklas fint där. Jag har ett problem på pappas sida där tråden tar slut i Lerbäck med Johan Jönsson i början av 1700. Kyrkböckerna har ju brunnit upp så jag vet inte om det finns någon chans att komma vidare, men vi får se.
Hälsningar Sven Jansson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna