ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Gustaf Olausson eller Johansson ?  (läst 481 gånger)

2020-01-16, 19:41
läst 481 gånger

Utloggad Jan Nyberg

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 634
  • Senast inloggad: 2024-04-19, 13:07
    • Visa profil
Hej !
Jag har förfader som är min morfars farfar och heter Gustaf Olausson född  21 dec 1840 i Södra Ving Västergötland.
Enl. vad jag kan se heter hans far Olaus Johansson och skulle vara född 1810 och gift med Anna Andersdotter född 1805.
Men jag hittar inte vilka som är Olaus Johansson föräldrar,när de är födda och var de bodde ?
Kan någon hjälpa mig med detta ?
mvh
Janne
Janne

2020-01-16, 23:29
Svar #1

Utloggad Kalle Birgersson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5125
  • Senast inloggad: 2024-04-19, 22:07
    • Visa profil
Den var tuff, men jag hittade det till slut. Steg ett är att hitta Olaus Johanssons och Anna Britta Andersdotters vigsel, den skedde 1838 i Varnum socken och finns i boken Rångedala E:2 sid 129. För ovanlighets skull är brudparets föräldrar angivna och för Olaus är de Johan Fyr och Sara Gustafsdotter. Ett sådant par finns Bergsgärde soldattorp i Grovare socken, se Grovare C:2 sid 14. Anna Brittas föräldrar är Anders Andersson och Annika Andersdotter men var de återfinns har jag ännu inte hittat. Hon är dock inte heller från Södra Ving som senare anges.

2020-01-17, 11:03
Svar #2

Utloggad Jan Nyberg

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 634
  • Senast inloggad: 2024-04-19, 13:07
    • Visa profil
Hej Kalle !
Ja den var lite knepig men jättemycket tack.
mvh
Janne
Janne

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna