ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Söker bilaga till föd o dopbok.  (läst 596 gånger)

2020-01-15, 19:55
läst 596 gånger

Utloggad Peter Drakencrona

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 79
  • Senast inloggad: 2020-11-25, 20:24
    • Visa profil
Vi har en spännande historia på gång. Min svärmor har fått en spännande DNA träffar, o den hon fått träff på, hennes pappa samt pappans syskon adopterades bort strax efter födseln.
Nu har vi kontakt med den äldre kvinnan, o jag o min fru har lyckats hitta de vi tror är hennes farmor o farfar. När vi hittar kvinnans pappa i födelseboken så står han som oä. Men hans bror har de redigerat senare. Kvinnans pappa ska bett en präst i Skåne att hjälpa honom att spåra sina rötter, o hittade då han mamma som flyttat till Östersund, o hon ska då skrivit ner allt i ett brev. Hon födde 3 barn, två pojkar en flicka, Knut, Nils o Agda, alla har samma föräldrar, dock var de ej gifta. O alla adopteras bort direkt. I Nils Wilhelms födelsenotis står att ett brev öppnas 1957, o det står att brevet finns som bilaga till Föd o dopboken 1892-1911.
Kan någon hjälpa oss att hitta den bilagan?
Ni hittar det hela i födelseboken Nils Vilhelm, född 23/9-1902.
Malmö Sankt Petri (M) CI:13 (1900-1907) Bild: 145 Sida: 138


[/size][/color]


2020-01-15, 20:45
Svar #1

Utloggad Eva Dalin

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 15322
  • Senast inloggad: 2024-04-23, 14:04
    • Visa profil
Bilagor till födelse- och dopböcker  i Malmö St Petri
förvaras i Malmö Stadsarkiv. De är inte digitaliserade.
Kontakta  arkivet och fråga där.

2020-01-15, 22:02
Svar #2

Utloggad Peter Drakencrona

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 79
  • Senast inloggad: 2020-11-25, 20:24
    • Visa profil

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna