ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ragnhild Elisabet Emerentia f Karlsson, adpoterad Larsson  (läst 445 gånger)

2000-02-15, 19:34
läst 445 gånger

Utloggad Irene Jonsson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 757
  • Senast inloggad: 2024-03-07, 16:37
    • Visa profil
Född 27 november 1896. Moder Vilhelmina Karlsson f 24 december 1872. fader okänd. Det är min farmor Ragnhild Elisabet Emerentia som jag söker fakta om. Hon föddes på Kungsgatan 1 i Örebro, blev sedermera adpoterad till familjen Larsson i Guldsmedhyttan. Farmor sökte sitt ursprung under sina sista levnadsår, och fann sin biologiska mor på sjukhus i Örebro. farmor frågade sin mor varför hon fått så många namn. Något skulle väl du också ha, svarade hon. Inget namn på fadern uppgavs men att han var smed påtalades. Är det någon som kan berätta mer för mig ?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna