ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Drefseryd  (läst 589 gånger)

2020-01-13, 17:25
läst 589 gånger

Utloggad Björn Bergqvist

  • Släktforskare
  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 326
  • Senast inloggad: 2024-04-07, 20:06
  • Allt (nästan) inom släktforskning är av intresse.
    • Visa profil
Hej


Jag har en ana vid namn Ingrid Svensdotter som står som piga i Drefseryd, Ölmstad (F) vid vigseln med Åbjörn Eriksson i Gunneryd 1666-10-21. Är hon dotter till Sven Ivarsson som dör 1688-02-05 i Drefseryd? Vem är modern och Svens föräldrar i så fall? VIlka bodde i Drefseryd på 1600-talet?


Med vänliga hälsningar
Björn Bergqvist

2020-10-05, 10:41
Svar #1

Utloggad Olle Elm

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11057
  • Senast inloggad: 2024-04-08, 22:32
    • Visa profil
    • www.orserum.info
Hej Björn,
Jag kan inte direkt svara på din fråga, men förmodar att du också har anan Åbjörn Eriksson. Troligen kan du ha glädje av att läsa mina artiklar - nästa kommer förmodligen innan jul i Svensk Genealogisk Tidskrift. Där visar jag ursprunget till namnbärarna av ”Åbjörn” i Gudmunderyd, Ömstad socken. Den förste dör 1627 och heter Åbjörn Persson och har en speciell bakgrund.
Vänligen,
Olle Elm

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna