ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Per Andersson Wester  (läst 701 gånger)

2000-09-18, 23:58
läst 701 gånger

Utloggad Elisabeth Nyman

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 103
  • Senast inloggad: 2008-06-25, 20:02
    • Visa profil
Hej!
Är det någon som har upplysningar om Per Andersson Wester d.1703. Han kom ev från Örebro.Han var gift med Kristina Warnmark.Allt är av intresse.
MVH Elisabeth Nyman

2001-09-24, 19:41
Svar #1

Hasse Wester

Hej
 
Antar att du redan fått uppgifter om Per Andersson Wester. Letade efter någon av ''mina'' Wester och hittade din fråga. Detta hittade jag i Disbyt:Anders Brogren
 
Epost: anders@brogren.nu
Webb-adress: http://www.brogren.nu
 
 
 
--------------------------------------------------------------------------------
 
Familjeöversikt för Peder Andersson Wester
         
 
Peder Andersson Wester
1693 Svennevad, Örebro län  
 
 
Gift med Kristina Olofsdotter Warnmark
d 1717 Örebro, Örebro län;  
 
Christina Wester
f 1693-1724 Svennevad, Örebro län;

2001-09-25, 23:56
Svar #2

Utloggad Elisabeth Nyman

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 103
  • Senast inloggad: 2008-06-25, 20:02
    • Visa profil
Hej Hasse!
Tackar för visat intresse,men jag har redan dessa uppgifter.Lycka till med din framtida forskning.
M.V.H Elisabeth

2003-04-15, 12:10
Svar #3

Utloggad Ulf Persson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 27
  • Senast inloggad: 2021-01-04, 19:28
    • Visa profil
Jag är inte säker på att uppgiften om Per Andersson Westers dödsår är 1703, vilket allmänt refereras. I mantalslängden för Karlskoga 1699 står Förteckning uppå Salig Westers bruksfolk med bl a Madame Christina Warnmark uppförd med 2 drängar och 3 pigor. Hon fortsatte mannens arrende av Bo(fors) och Björkborn några år efter mannens död till dess att Robsahm förvärvade och tillträdde bruken. Hon flyttade då till sonen i Haddebo.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna