ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Oäkta barn till Karl Blücher/Blycker/Blyckert i Örebro  (läst 753 gånger)

2005-02-10, 15:29
läst 753 gånger

Utloggad Ingela Holmberg

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 530
  • Senast inloggad: 2024-04-01, 15:46
    • Visa profil
Min mormors bror KARL ALBERT BLÛCHER f. 1880-01-20 i Nicolai i Örebro hade en utomäktenskaplig son, enligt släkttraditionen med familjens piga. Sonen var officiell i så måtto att faderns familj kände till och även hade viss kontakt med honom. Så mins tex. min mor att hennes mor hälsade på en av matroserna på båten mellan Örebro och Stockholm och sedan förklarade att mannen ifråga var broder Karls son. Karl förblev ungkarl hela livet och jag har inte kunnat hitta några uppgifter om sonen. Är det någon som kan hjälpa mig att spåra honom, vad hette han, när föddes han och vad blev det av honom?. Ev. hade Karl Blücher ytterligare ett barn med samma kvinna och givetvis är alla uppgifter även om denne av intresse. MvH Ingela H

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna