ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Fridlevstad CI:1 s.175 introduceret  (läst 402 gånger)

2020-01-11, 10:24
läst 402 gånger

Utloggad Aina Alriksson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 536
  • Senast inloggad: 2023-08-07, 13:21
    • Visa profil
Hej,
Strax under mitten på s.175 i Fridlevstad CI:1 står det Introduc: Ellen Andersson i Paalycke  efter ett,( Vad står det här) födtzell.
Vänligen Aina

2020-01-11, 22:16
Svar #1

Utloggad Kalle Birgersson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5115
  • Senast inloggad: 2024-04-14, 18:42
    • Visa profil
Jag lyckas inte heller se vad det står, skriften är ju så blek. Något tydligare på Riksarkivet än AD, men ändå svårt. Men introduceringen skedde väl några veckor efter nedkomsten så det borde finnas en tidigare notis, kanske det står där om det var något särskilt med födseln? Jag vill bara påpeka att det nog inte står Andersson, det skulle ha varit Andersdotter i såna fall. Det står nog Anderses, alltså att hon var Anders hustru. Eller också har prästen skrivit dit fel ändelse.

2020-01-12, 09:51
Svar #2

Utloggad Aina Alriksson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 536
  • Senast inloggad: 2023-08-07, 13:21
    • Visa profil
Tack Kalle,
Nej jag har ej funnit någon annan födelseannons ang. detta barn. Så det tycks vara något speciellt.
Vänligen Aina

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna