ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Behöver hjälp att finna koppling...  (läst 410 gånger)

2020-01-06, 20:28
läst 410 gånger

Utloggad Anna-Karin Majlöv

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 66
  • Senast inloggad: 2022-09-18, 03:46
    • Visa profil
Jag vet att Anders Magnusson Vallerstad Älvsborgslän, född 6/6 1839 var min morfars fosterfar.
Morfar uttackorderades 1895 i sept till dem. (Karl Johan 27/8 1894, Storkyrkanförsamlingen/ Adolf Fredrik)

Jag har även 2 andra namn som är kopplade till Anders Magnusson. Dessa är Anders och Severina Johansson i skyarp..

Jag önskar gärna få lite stöd o tips hur detta par är kopplade till Anders Magnusson..
Var de grannar? Var de släkt ?

Min morfar erhöll en gåva som gick från Anders Magnusson via Anders o Severina ...

Jag tror att Severina skall vara född Eliasdotter (1 sept 1852) o Anders Johansson född 4 nov 1856..

Namnet är äkta o vi vet att dessa finns...men jag önskar veta kopplingen...där fastnar jag o hakar upp mig som en grammofonskiva...

Finns här en vänlig själ som har tiden att hjälpa mig lite på traven ?

Tackar ödmjukast !/
MVH//



Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna