ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: HFL AI:2, Prästgården  (läst 507 gånger)

2019-12-29, 20:48
läst 507 gånger

Utloggad Lars Åhlander

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 49
  • Senast inloggad: 2023-05-05, 10:16
    • Visa profil
Hej!
Jag letar efter en piga, Susanna Hansdotter, f 1681 i Söderbärke, Sörbo. Hon ska enligt HFL AI:3 s 169  i Söderbärke, flytta till Prästgården i Norrbärke 1696. Om det är rätt Susanna som jag söker så ska hon flytta vidare till Ramnäs och gifta sig i slutet av 1610-talet. Min undran är, finns inte "Prästgården" med i Norrbärke AI:2, eller har den ett annat namn.
Vänligen
Lars Åhlander, Östervåla

2019-12-29, 22:02
Svar #1

Utloggad Lars Åhlander

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 49
  • Senast inloggad: 2023-05-05, 10:16
    • Visa profil
Hej igen!
Jag svarar på min egen!Jag har löst det utan att hitta Prästgården. Jag hittade vigseln i Ramsjö, jag har trott att de gifte sig i slutet av 1610-talet men hittade den i Ramnäs 1614. Jag har letat i Norrbärke men då bägge föräldrarna till den av mig förmodade Susanna var döda så trodde jag jag det var utsiktslöst. Ibland har man tur, det stod i attesten att hon var född i Sörbo, Söderbärke, så min förmodade Susanna var rätt!, så nu har jag släkt även i Söderbärke och kommer troligtvis även vara inne och nosa här i Norrbärke!
kanske på återseende!Lars Åhlander, Östervåla

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna