ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Familjen Evensen från Vestfold  (läst 522 gånger)

2019-12-28, 12:17
läst 522 gånger

Utloggad Bengt Silverin

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 187
  • Senast inloggad: 2023-07-11, 18:58
    • Visa profil
Hej,

Med hjälp från Anbytarforum öppnade sig för ett tag sedan en dörr bakåt i tiden för Agnes Sofie Schröder och hennes anor. Jag fick även vissa ledtrådar till nedanstående fråga, men har tyvärr misslyckats med att finna mer detaljerade och framförallt ytterligare uppgifter om dessa personers anor. Min förnyade undran är därför:

Kan någon hjälpa mig med uppgifter om anorna till:
MartinEdwart Evensen(15/10 1855 – 1930) född i Stokke, Vestfold och hans fru [/font]
Gunhild Marie Mortensdatter Gjermundsen(3/3 1855 – 1930) Född i Tjømø, Nøtterøy, Prestegjeld Vestfold.[/font]

Martin och Marie är min frus (som är norska) morfars föräldrar. Morfar hette Johan AnsgarEvensen från Tönsberg (17/5 1891 – 1958).

Med hopp om att någon har information och är villig  dela med sig av denna.

    Vänligen
  Bengt Silverin (44silverin.bengt@gmail.com)

2019-12-28, 13:34
Svar #1

Utloggad Åke Carlsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 10505
  • Senast inloggad: 2024-04-23, 18:57
    • Visa profil
    • Gensvaret

2019-12-28, 17:49
Svar #2

Utloggad Bengt Silverin

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 187
  • Senast inloggad: 2023-07-11, 18:58
    • Visa profil
Tack för ditt svar! Ja, jag har fått en del information från Maud, och jag är henne mycket, mycket tacksam för detta. Tyvärr har jag inte lyckats att på egen hand komma bortom den information hon gav mig rörande familjen Evensen. Därför gör jag en ny trevare och "bön" om ytterligare hjälp..


Tack vare Mauds hjälp lyckades jag, som jag nämnde, hitta en väg som ledde mig långt bak i Schröderfamiljen!


Hälsningar
Bengt


Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna