ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Butik i Stockholm Prinsess  (läst 774 gånger)

2019-12-25, 14:13
läst 774 gånger

Utloggad Victoria Lundberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 164
  • Senast inloggad: 2022-03-16, 19:05
    • Visa profil
    • www.vickypix.com
Hej! Jag har ett problem som jag inte vet hur jag ska lösa/komma vidare med. Jag har en släkting som vid 16 års ålder flyttade från en liten by in till Stockholm på 1950-talet och började arbeta i en liten butik som hette Prinsess, eller Princess eller liknande. Det ska ha varit specialicerade på strumpbyxor, underkläder och andra kläder. Jag undrar hur jag ska kunna få reda på mer angående den butiken. Har ingen aning om var den kan ha legat, men förmodligen någonstans inne i stan. Vet att det är bristfälliga uppgifter, men jag hoppas på att någon minns butiken eller har hört talas om den.
Har sökt på Stockholmskällan men inte hittat något. Kan man leta i några andra register?

Mvh
Victoria

2019-12-25, 15:58
Svar #1

Utloggad Christer Kalin

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 340
  • Senast inloggad: 2024-02-26, 21:16
    • Visa profil
Christer Kalin

2019-12-25, 20:41
Svar #2

Utloggad Christer Kalin

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 340
  • Senast inloggad: 2024-02-26, 21:16
    • Visa profil
Christer Kalin

2019-12-26, 09:05
Svar #3

Utloggad Victoria Lundberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 164
  • Senast inloggad: 2022-03-16, 19:05
    • Visa profil
    • www.vickypix.com
Tack så jättemycket Christer! Jag har visat för en släkting och det verkar vara rätt ställe! Fantastiskt! Nu undrar jag om någon vet om det finns något arkiv man kan vända sig till för att få mer information om verksamheten? T.ex.vem som ägde butiken, anställningslistor m.m.


Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna