ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Läshjälp med en födelsenotis  (läst 538 gånger)

2019-12-12, 09:08
läst 538 gånger

Utloggad Lars-Eric Svensson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 72
  • Senast inloggad: 2023-10-14, 14:24
    • Visa profil
jag skulle vilja ha hjälp att tyda en födelsenotis från Mönsterås 1738, kan bara tyda en del namn men vill vara säker.

2019-12-12, 18:19
Svar #1

Utloggad Kalle Birgersson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5121
  • Senast inloggad: 2024-04-19, 08:28
    • Visa profil
d. 3 sept. Jöns Olssons i Dunkeli och hust. Annicka Nilsdåtters lilla dåtter Annicka, som föddes d. 26 Aug. Witnen woro Communistren hr. Dahlgren, Jon Pehrsson i Kärrstårp, Swen Pehrsson i Dimmhelhaga, dr. Olof Larsson i Skrufshult, Pehr Nilsson i Kerrstårp, madame Böös,  pigan Måns dr. i Emblkalf och hr. Böös piga Sara Johansdr. och pigan Annicka Jönsdåtter i Kärrstårp.

Jag är osäker på vissa av orterna, det som ser ut som Dimmelhaga framför allt men även det som ser ut som Kärrstorp. Dunkelid, Skruvshult och Emmekalv/Emblkalf är jag däremot ganska säker på.

2019-12-15, 10:30
Svar #2

Utloggad Lars-Eric Svensson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 72
  • Senast inloggad: 2023-10-14, 14:24
    • Visa profil
Tack så mycket, det stämmer bra med det jag trott :)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna