ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Jag har en stor släktforskningslista  (läst 1058 gånger)

1999-04-18, 01:22
läst 1058 gånger

Dan Söderman

Hej jag har en stor släktforskningslista som gjordes av en släkting till mig någon gång på 10 talet. släktträdet börjar med Bonden Jon som var bonde i Berga, Viby och levde under första hälften av 1600-talet. Därefter kommer säkerligen 1000 namn på personer mestadels i närke från 1600 talet till i början på 1900 talet. släkten går in i släkterna Ramel, Bergsten, Morén och Thyselius som var statsminister i Sverige på 1880 talet för att nämna några. Är det någon som känner igen sig så kanske vi kan byta släktträd. Maila i sådana fall
 
Hälsningar
 
Dan Söderman

1999-06-12, 18:23
Svar #1

Marit Smedberg

Hej Dan,
min fm ff f, Anders Ersson tjänade dräng på Berga ägor nr 61, 1842 efter att ha blivit änkling med ett barn. Dåvarande ägare hette Eric Johansson. Han lämnade gården 1843, när sonen fick ett fosterhem. Han flyttade då till Vestergården, Viby.
har du några uppgifter om honom i dina papper vore det kul att ta del av dem. Inte så troligt kanske, med tanke på hur kort tid han var där.
Hälsn Marit

2001-05-18, 01:42
Svar #2

EvaTardelius-Bengtsson

Hej Dan!
Jag har släktkarta över släkten Morén från bl.a. Mosås.Är du intresserad,hör av dig.
M.v.h. Eva Tardeluis-Bengtsson (född Morén-Bengtsson)

2001-05-18, 20:58
Svar #3

Utloggad Kurt Hultgren

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 246
  • Senast inloggad: 2022-03-21, 22:57
    • Visa profil
    • www.stationsradet.se
Dan! Finns möjligen någon Lars Landin eller Anders Landin under första hälften av 1700-talet bland dessa personer? Jag söker bakgrunden till smeden Anders Landin född 1730 på okänd plats, möjligen eller troligen i Närke. Han dog 1812 i Vadsbro i Södermanland. Hans far ska enligt en uppgift heta Lars Landin, men det är för mig okänt var denne bodde. Anders Landin gifte sig med Catharina Samuelsdotter (f 1732), som troligen var smedsdotter från Närke.

2001-05-18, 23:52
Svar #4

Dan Söderman

Hej Eva !
 
Morén har jag en del på om det är samma släkt? Den del jag har verkar härstamma från Värmland.
 
Jag har i min lista en Torbjörn Morén född 1781 i Värmland död 1843 i Karlskoga. Han var gift med en Brita Lovisa Bergsten. Hennes släkt är bördig från Viby.  
 
Känner du igen dessa namn så kan jag maila dig detta. Deras ena son var i alla fall överste i armén och dog i Stockholm 1900.  
 
Mvh
 
Dan Söderman

2001-05-18, 23:58
Svar #5

Dan Söderman

Hej Kurt  
 
Jag har tyvärr bara en Gustaf Landin i min lista han är dock född 1894 i Västerås. Hans far har jag en del på han var från Finnerödja inte så långt ifrån Viby.
 
Mvh
 
Dan Söderman

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna