ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: exportera gedcom  (läst 1041 gånger)

2019-12-03, 12:22
läst 1041 gånger

Utloggad reine rydin

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 342
  • Senast inloggad: 2024-03-26, 22:54
    • Visa profil
Vill ha snygg utskrift av släktträd. Jag har mitt träs i AD. Från dem fick jag tipset att prova www.homdeco.se och deras malla. Då måste jag exportera min GEDCOM till dem.
Finns dert ngt att tänka på? Risker? Att jag ställer kontroll över trädet?

Har nån nåt annat alternativ? Är inte så sugen på att gpå in i att ennat släktforskningsprogram just nu och jag har inte sett ngt som har riktigt snygga utskrifte till t.ex ge bort.

Tacksam för tips

2019-12-03, 12:38
Svar #1

Utloggad reine rydin

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 342
  • Senast inloggad: 2024-03-26, 22:54
    • Visa profil
Att jag "tappar" kontroll över släktträdet menar jag. Alltså att "obehöriga" kommer åt det utan min vetskap

2019-12-04, 14:14
Svar #2

Utloggad Jan Lilliesköld

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 395
  • Senast inloggad: 2024-03-27, 18:59
  • Jan Lilliesköld
    • Visa profil
Att skicka in sitt material man vill få utskrivet på ett träd av något slag, torde kräva underlag i form av ett gedcom-utdrag.

Eftersom det handlar om ren utskrift, så är det inget "träd" som sparas hos dem - ännu mindre att någon utanför företaget i fråga kan komma åt det.

De kan trycka ut träd enligt olika mallar även utan tryckt text, men då får du själv skriva in texten i rutorna...

(det finns även något annat företag än just Homedeco, som har den här tjänsten)

Nu ville du inte ha något annat släktforskningsprogram - men annars tror jag att det finns sådana (fristående från webben), där du kan skriva ut träd enligt olika mallar - och då kunna få det utskrivet i form av en pdf-fil, vilken i sin tur något tryckeri kan skriva ut åt dig (om det är större format än A4 du vill/kan skriva ut).
Jan Lilliesköld

2019-12-04, 17:24
Svar #3

Utloggad reine rydin

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 342
  • Senast inloggad: 2024-03-26, 22:54
    • Visa profil
Tack för svar. Jag har pratat med Homedeco och det är ju som du säger att de inte är nåt träd dom sparar så det känns lugnt. Jag skall prova med dem så får jag väl se hur det går.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna