ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hedvig, född i mitten? av 1800-talet, gifte sig med Emil Krän..  (läst 320 gånger)

2000-04-19, 21:11
läst 320 gånger

Nina Nilsson

Detta är min mormors mor. Vad jag fått veta så bodde hon som liten i Stjärnsund, hade troligen en guvernant. Fadern och modern dog relativt unga verkar det som, Hedvig var enda barnet. Hedvig gifte sig så småningom med Emil Krän och de bosatte sig i Linköping, de fick 9 barn (Viola, Karin, Alice, Margaretha, Ingeborg, Elsa, Ernst, Johan och Gustav). Är det någon som vet något om Hedvig, tyvärr så vet jag ej hennes efternamn som ogift, ej heller vad hennes mor och far hette eller var de kom ifrån. Skulle också vilja veta vad Stjärnsund är -en liten ort i Närke- eller en gård?
Tacksam för svar.
Mvh

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna