ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hamamrsmeden Ander Hägerström, bosatt i N. Gislarbo bruk Örebro län  (läst 725 gånger)

2000-01-14, 22:40
läst 725 gånger

inger.norrlin

Söker efter Ander Hägerström  som tillsammasn med sin hustru Lovisa Bergstedt född 1792 19/5  på Visingsö. Paret var bosatta 1842 i N. Gislarbo bruk. Örebro län. Är tacksam om någon vet något om familjen.
 
Inger Norrlin, Jönköping

2000-06-26, 11:07
Svar #1

Utloggad Gunilla Didriksson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 436
  • Senast inloggad: 2015-07-25, 22:02
    • Visa profil
Hej Inger!
 
Jag vet inget speciellt om din släkt, men jag vet att många Hägerström kommer ifrån Ramsbergs förs. Västmanland. De kommer troligen från en by som heter Hägernäs.

2008-11-15, 16:06
Svar #2

Utloggad Jenny Möller

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 109
  • Senast inloggad: 2010-02-12, 13:57
    • Visa profil
Hej Inger!
Kan dina Hägerströmare ha en koppling till Fellingsbro och/eller Stockholm? Jag har en Johan Wilhelm Hägerström f.6/4 1812. fanjunkare och Hautboist som gifte sig med en Lovisa Maria Agrivill Wallén.
 
Mvh Jenny

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna